Obsedantno-kompulzívna porucha (OCD) je pojem, ktorý sa bežne vyskytuje, pretože ho ľudia náhodne pripisujú svojmu perfekcionistickému prístupu a rigidným osobnostným rysom typu A. OCD je úzkostná porucha, ktorá vedie k opakujúcim sa myšlienkam a opakujúcim sa aktom. Vzťah OCD je typom tohto mentálneho stavu, ktorý vedie k nechceným a znepokojujúcim pochybnostiam o vašom partnerovi.
ROCD, teda OCD zameraný na vzťah, môže byť dvoch typov – zameraný na vzťah, kde sa neustále zaujímate o svoj vzťah, alebo zameraný na partnera, kde neustále vyberáte osobnostné črty a zvyky svojho partnera.držení za ruce.jpg
SLEDUJTE TIETO ZNAKY ROCD
Každý vzťah je iný, rovnako ako jeho obavy. Čokoľvek, čo spôsobuje úzkosť a stres, však stojí za zváženie.

  • Hľadanie uistenia porovnaním vášho vzťahu s ostatnými
  • Testovanie úrovne príťažlivosti pre vášho partnera na základe toho, ako sa cítite pre ostatných
  • Nútené konzultácie s priateľmi a rodinou o vašom vzťahu
  • Vyhýbanie sa randeniu, pretože si nie ste nikdy istí a nikto sa nezdá byť dosť dobrý
  • Trvalé čítanie zápisov o vzťahoch alebo prijímaní podobných kvízov online
  • Prehodnotenie vášho partnera a prebudenie fyzických nedostatkov a zlých návykov vášho partnera
  • Premýšľanie, či je pre vás ten pravý
  • Neochota prejsť na ďalšiu úroveň vo vašom vzťahu

PRESVEDČTE SA NA POZORNOSŤ
Duševná pohoda sa primárne opiera o postupy starostlivosti o seba. Tu sú dve rady, ktoré môžete prijať, aby ste zmiernili nepokoj, ktorý by mohol prameniť z ROCD:mladý pár.jpg
Denník vďačnosti
V našom rušnom životnom štýle je ľahké zaslepiť oči smerom k našim požehnaniam. Aj keď to môže znieť trochu zasnene, aby ste mohli napísať veci, ktoré vás robia šťastnými, vynaložte ďalšie úsilie a strávte desať minút so svojím denníkom premýšľaním o dobrých aspektoch vášho vzťahu. Budete prekvapení jeho upokojujúcimi účinkami!
Meditácia
Meditácia výrazne prispieva k hladkému fungovaniu mozgu. Pomôže upokojiť vašu myseľ, zbaví vás všetkých negatívnych myšlienok a pomôže vám znova naštartovať pozitívne myšlienky. Jednoducho si sadnite a zavrite oči zakaždým, keď budete cítiť, že sa vám hromadia opakujúce myšlienky.