Aktuálny zimný čas a s ním mrazivé, poprípade „iba“ silno veterné a daždivé počasie veru motorkárom nepraje. S pekným počasím akokeby zaspal aj elán, ktorý nám dával chuť premávať sa na motorke po našich cestách. Ale pokiaľ sa už neviete dočkať, samozrejme motorku vytiahnuť z garáže môžete, no musíme si byť vedomí, že jazda i všetko okolo nej počas chladnejšieho počasia musí prebiehať trochu opatrnejšie a takisto si vyžaduje zamerať sa na pomerne dosť detailov. Pár si ich skúsme zhrnúť.
· Motorka nám v tomto chladnejšom období poďakuje, ak ju budeme zohrievať o niečo dlhšie, a to na mieste a následne pomalou jazdou. Aj naša jazda musí byť, ako som už naznačil, o niečo opatrnejšia a zrejme pomalšia, než počas prajných letných dní. O nepriaznivý efekt sa môžu postarať aj sneh či ľad, nehovoriac o nižšej priľnavosti pneumatík. O slovo sa tak určite prihlási aj posypový štrk.
V zásade takisto platí dávať si určitú rezervu, respektíve väčší odstup s ohľadom na dlhšiu brzdnú dráhu, v zákrutách neriskovať, ale ísť pomalšie a so zmenšeným náklonom. Vo všeobecnosti sa odporúča jazdiť bližšie k stredu vozovky, no v prípade poľadovice sa radšej držme pri kraji. Spomínať zrejme ani nemusím, že v prípade poľadovice sú okrem ciest najviac postihnutou zónou najmä mosty či okolie jazier. Pre lepší komfort je takisto na mieste dávať si častejšie prestávky, nakoľko jazda v chladnejších podmienkach je pre organizmus pomerne vyčerpávajúca. No nielen pre nás, ale aj pre našu motorku. Je však dosť možné, že v niektoré dni motorkárom skrátka počasie nepraje a vtedy je asi naozaj lepšie, nepokúšať to.
Pokiaľ sa však radíte k motorkárom, ktorých neodradia ani menej priaznivé podmienky, určite disponujete spoľahlivým oblečením,respektíve odolným motorkárskym overalom a kvalitnou prilbou typu X-LITE.